Hur kan man inte reagera?

Jag tycker detta är hemskt!
Hur kan man inte reagera när man ser en man slå en kvinna på det sättet? Hur kan man bara stå där
helt tyst och låtsas som ingenting?
Det kvittar vem som blir slagen av vem, det är inte okej! Och det är inte okej att bara gå där ifrån! 
Om vi vill göra världen ett bättre ställe måste vi börja agera, den sista kvinnan i hissen är en rikitg hjälte.
Hon vågade säga till!
 
Tänk om detta hade varit på rikigt, det är misshandel och alla hade bara inorerat det? Det är sjukt!
 
Klippet kan ni hitta här!

Kommentarer:

1 Alice:

Håller med dig!

Svar: Ja, det är hemskt!
Isabella

2 MATILDA:

Helt sinnes att få reagerar!

Svar: Ja, visst är det!
Isabella

3 Elin:

Alltså får rysningar hur folk reagerade, att de inte säger ifrån eller nåt! Den sista kvinnan var verkligen en ängel! Världens måste verkligen ändras för så här kan det inte vara...jag skulle absolut gå fram och agera!

Svar: Ja, det är helt sjukt att bara en person agerar!
Isabella

4 Mathilda Henriksson:

SV: Tycker verkligen du ska åka dit ifall du får chansen! :D

Svar: Ja :)
Isabella

5 Linda:

hållermed

Svar: Ja, så sjukt!
Isabella

6 Cajsa Lindahl:

eller hur!? är typ kär i den! xD

Svar: Ja :)
Isabella

7 fashion:

fan va hemskt..

Svar: Eller hur! Kan inte förstå det!
Isabella

8 linah:

whaat?! skulle sagt till direkt,
herregud

Svar: Ja heller hur!
Isabella

9 Sandra Lundin:

Alltså det här är så hemskt! Men samtidigt vet jag faktiskt inte hur jag själv skulle reagera i en sån situation. Vill tro att jag skulle ingripa men ibland känner jag mig helt handlingsförlamad när man ställs inför sånna jobbiga saker.

Svar: Ja, jag vet inte heller hur jag skulle reagerat, men ganska säker på att jag också skulle ingripa!
Isabella

Kommentera här: